URAJÄRVEN KARTANON MYSTEERI
The game is supposed to show the history and artefacts of Urajarven Kartano Museum. All of the items and scenes are possible to sightsee in real life. Game can be used as advertisement for a real visit at the museum or fun review of things which have been seen on place. The game will have gamification elements, which will encourage people to visit Urajarven Kartano after playing the game.
Hugo and Lily decided to make theatrical play with their friends. Unfortunately since all the guests has arrived, strange things start to happen at their mansion. Siblings needs to solve the mysteries hidden in their home.
Each level is located in a different room in the main building of the manor and buildings in the surrounding area. Player is supposed to collect different artefacts or things presented on the screen to be able to unlock another level and unveil another part of the mystery. Every level has three difficulty levels. After winning, the easiest level player automatically unlocks the second level. Passing one difficulty level gives the player one star and an artefact to his collection. Passing all levels on all three difficulty levels fill the whole collection of artefacts, with small description. If a player wants to completely finish the game he/she needs to come to the museum and find all the artefacts inside the museum. Then he will be granted with a special title which can be shared publicly.
The game is loosely based on historical facts from Urajarven Kartano Museo. Whole location is based of existing interiors of the manor. Player by passing levels is getting badges, which are one of the most fascinating artefacts from that room and collects it in his own gallery. After having filled whole gallery with artefacts, player can visit museum and find them in real life.
Game has gamification elements, that connects game world with real world. Whole levels are based on real interiors. Game is supposed to be fee to play with no typical monetization elements. Player´s gallery is a form of monetization, as one of the goals is to make players to come and visit Urajarven Kartano Museo.
This game is created with the help of Xamk Games Studio.
The most important part of this game – coding is made by fabulous Samuli Nukala.
This game is available in Google Play under this link: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.DefaultCompany.UrajrvenKartanonMysteeri&hl=en&gl=US
For Apple devices:
This game is created with the help of Xamk Games Studio.
The most important part of this game – coding is made by fabulous Samuli Nukala.
This game is available under those links:
Suomeksi
Pelin tarkoitus on näyttää Urajärven kartano museon historiaa ja museon historiallisia esineitä. Kaikki kerätyt esineet joita pelaaja saa tasoista ovat nähtävissä museossa. Peli kannustaa ihmisiä vierailemaan Urajärven kartanossa näyttämällä miltä kartano näyttää ja kuinka sen asukkaat elivät. Pelin tarina ottaa vähän vapauksia kertoakseen tarinansa mutta on suurimmaksi osaksi totta. Vieraile museossa kun olet läpäissyt pelin nähdäksesi kaikki huoneet ja historialliset esineet, joita olet kerännyt pelin kuluessa. Kukin pelin tasoista sijoittuu kartanon eri huoneisiin sekä ympäröivän alueen rakennuksiin. Pelaaja voi halutessaan etsiä kaikki esineet tai keskittyä ratkaisemaan kartanon mysteerin. Jokaisella tasolla on kolme vaikeustasoa. Pelaajan pitää löytää 10 esinettä tasosta ensimmäisellä kertaa, toisella kerralla 20 ja kolmannella kerralla pitää löytää 30 esinettä. Jokainen pelikerta antaa pelaajalle yhden esineen pelaajalle. Kaikkien tasojen läpäisy kaikilla kolmella vaikeustasolla on merkittävä saavutus josta voi olla ylpeä.
Pelin ovat tehneet XAMK:n opiskelijat Urajärven Kartanomuseolle markkinoidakseen tätä kaunista paikkaa. Olemme iloisia saadessamme esitellä pelin ja toivomme että tykkäät pelistämme. Toivomme myös että se houkuttelee sinua vierailemaan museolla.
Yritämme esitellä mahdollisimman paljon kartanon upeaa sisustusta ja kiehtovaa historiaa. Toivomme että pelaajat tulevat museolle aarrejahtiin ja että löydät kaikki pelissä keräämäsi esineet myös museosta. Tämä on meidän suurin haavemme. Pelin tekeminen oli pitkä ja hauska matka.
Urajärven kartanon mysteeri mobiili peli on saatavilla osoitteessa:
Pelin tekijät ovat:
Samuli Nukala
Tässä projektissa hän on tehnyt kaiken ohjelmoinnin, käyttöliittymän, erikoistehosteet ja pelin ohjeet. Samuli on aloittanut opinnot XAMK:ssa syksyllä 2020 ja hän haluaa tulla pelikehittäjäksi.
Justyna Neuvonen
Hän on vastuussa pelisuunnitteludokumentistä, grafiikoista ja käyttöliittymän suunnittelusta. Justyna valmistui Peli suunnitelu XAMK:ssa vuodessa 2023.
Pelin tekeminen vaati valtavan määrän työtunteja eikä se olisi ollut mahdollista ilman koulun tukea. Haluamme kittää meidän opetttajia ja valvojia tuesta ja erityisesesti iso kiitos XAMK:n Proto Studion Jani Ruotsalaiselle, Maarit Vahvaselle ja Tuomas Hellsteinille.
Toivomme että sinulla on yhtä hauskaa peliä pelatessa kun meillä oli sitä tehdessä (ja se oli tosi hauskaa!)